söndag 15 januari 2012

24 timmar i al-Maghrib al-Aqsa (Marocko)

Marocko är vackert, det går inte att säga något annat. Jag förstår vart vissa filmskapare och författare har hämtat sin inspiration ifrån och varför så många filmer är inspelade här. Kanske borde rätta mig själv, jag har ju bara sett Marrakech från marken men resten från luften, så Marrakech är vackert! Ljust är det också! Mina nordiska ögon har inte riktigt vant sig ännu och jag får tårar i ögonen så fort jag går ut. Lite smått plågamt men jag vet att det kommer att försvinna :P

Idag har vi varit en kort sväng till isrinken för lite skriskoåkning. Jag satt mest och tittade på och var himla facinerad över att det fanns is där medan jag satt i solen, var varm och "grät" pga ljuset hehe. 


Och täkte bara säga att använda mitt norska nummer bara för att ens skicka sms är fruktansvärt dyrt, så förvänta er inga sms från det numret. Ska skaffa ett marockanskt nummer men det är ändå billigare att komma i kontakt med mig över internet, så då vet ni det, inkl mamma och pappa :) (Men ni ska få mitt marockanska också när jag får det)

Tänkte visa er vart på kartan jag bor också. Vid den översta pricken bor jag nu någonstans. Ca 300 lägenheter och knappt några folk som bor här så plats finns det. Och minsann vackert! (Hehe, jag tror att jag kommer att tjata ut ordet "vackert") Och ungefär vid den nedersta pricken ligger Riaden, ska berätta mer om den senare.



2 kommentarer:

johanna sa...

Ah Lina - SÅÅÅÅÅ spännande! Fatta vad häftigt att du är där!

Anonym sa...

Lina du är i marocko fatta det!
/ Linda