tisdag 14 februari 2012

I'm back.

Jag har varit hemma (i Sverige) i en vecka nu, hennan på min hand är borta och jag blir sakta men säkert frisk igen efter en himla envis (vad jag tror har varit) lunginflammation/djurallergi. Och jag skulle egentligen kunna säga vad jag vill om folket som jag träffade i Marrakech men jag gör helt enkelt såhär, detta är ändå en väldigt offentlig blogg. Ni som vet hela historien, ni vet.

Landet hade jag inga större problem med, jag tyckte om kulturskillnaden och att Allt var så annorlunda. Kulturchocken kom som ett brev på posten men det gjorde inget. Minuset var väl egentligen språket. Jag kunde ta mig fram på min engelska men jag tyckte bara att det var så tråkigt att jag inte kunde prata fult ut med städerskorna som var i min ålder, hade gärna umgåts med dom.

Men varför åkte jag hem då? Det fungerade helt enkelt inte med familjen som jag bodde och jobbade hos (eller snarare föräldrarna...) och där stoppar jag för att respektera dom, vara "the bigger person". Att bo med sin/sina chefer är inte något jag rekomenderar. Om det fungerar fullt ut då har man riktigt tur, extrem tur, sjuk himla tur!

Jag vet att jag sa samma sak efter England men nu säger jag det på riktigt - ångrar absolut inte att jag gjorde det men aldrig mer, aldrig, aldrig mer. Nu känner jag mest att jag bara vill lägga allt bakom mig och gå vidare. Vad jag ska göra nu är ett enda stort frågetecken. Jag åkte hem 1½ månad tidigare men inte hade jag gjort någon plan för vad jag skulle göra efter det. Nej nu ska jag först bli frisk, åka iväg och åka skidor med familjen i några dagar och bara ta det lungt. Och så ska jag hämta ut min nya dator idag, yeeey!! Jag ska bokstavligt talat kasta min minst 5 år gamla dator, och IN med det nya!!

Jag kommer inte fortsätta att skriva här, surprise, surprise. Jag kommer att gå tillbaka till min gamla blogg, ni som har den ni har den, det är inte meningen att den ska vara lika offentlig som denna. Men den här bloggen kommer fortfarande att finnas kvar. Kanske, kanske, kanskeee skriver jag något till inlägg om allt jag upplevde där, kanske inte. Men här har ni i alla fall ett gäng random bilder från lite överallt.


<>
Måste bara tillägga att den här hennan är väldigt slarvigt gjord...

1 kommentar:

Babi sa...

BEAUTIFUL pictures!!